Årsmöte 2023 - Afrikagrupperna

Evenemang

Afrikagruppernas årsmöte 2023

Årsmötet ger dig som medlem möjlighet att påverka vårt arbete, träffa andra medlemmar, utse förtroendevalda och diskutera för oss viktiga frågor för att nå vår vision om en rättvis värld. Årsmötet är det högsta beslutande organ i vår organisation.

I år är temat för årsmötet; Klimaträttvisa idag och för framtiden! På lördagen hålls själva årsmötet. Under söndagen bjuder vi in till en dag full av spännande samtal och kunskapsfrämjande aktiviteter om klimaträttvisa! Hur kan vi bidra i omställningen, stötta klimat- och miljöförsvarare och delta med gemensam kraft i den globala klimatrörelsen? Genom röster engagerade för klimaträttvisa kommer vi under dagen få praktiska exempel på arbetet Afrikagrupperna gör och få ta del av och dela erfarenheter kring klimatarbetet både i samarbetsländer i södra Afrika och här hemma i Sverige.

Även i år erbjuds årsmötet digitalt via Microsoft Teams. Det innebär att du som medlem antingen kan delta på plats i Stockholm eller digitalt från den plats du befinner dig på. Dock uppmuntras alla som kan att delta på plats. Observera att med hänsyn till ekonomiska ramar kommer eventuella åtgärder vidtas för digital medverkan och att det inte kommer att vara möjligt att rösta digitalt. Ange i anmälningsformuläret ifall du planerar att delta digitalt.

Läs mer om årsmötet HÄR

STÖD OSS