Nyhet 2024-12-19
Afrikagrupperna söker en insamlings- och engagemangskoordinator
Som insamlings- och engagemangskoordinator på Afrikagrupperna har du ett administrativt ansvar kopplat till Afrikagruppernas medlemmar och givare, vilket innefattar ekonomisk uppföljning, hantering och administration av gåvoshop och diverse medlemsservice. Du kommer också att vara kontaktperson för våra lokalgrupper i form av stöttning och samverkan kring initiativ och aktiviteter.
Dina arbetsuppgifter innefattar
- Ansvar för Afrikagruppernas gåvoshop (administration, ekonomisk uppföljning, inköp, orderhantering, utskick av gåvor)
- Registrering av gåvor i CRM-system och avstämning mot bokföring
- Kommunikation och service till medlemmar och givare
- Medlemsavisering
- Administrera och uppdatera information i insamlingssystem och register
- Adminsitrativt stöd till Projektledare i insamlingsteamet
- Kommunikation och samverkan med Afrikagruppernas lokalgrupper och medlemmar
- Medlemsrekrytering samt planering och genomförande av aktiviteter för medlemmar
Kvalifikationer och erfarenheter
- Erfarenhet av engagemang eller anställning i en medlemsorganisation och/eller civilsamhällesorganisation
- Mycket god administrativ förmåga med erfarenhet av ekonomiadministration
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Erfarenhet av att arbeta med Sharepoint, Teams och Excel
- Erfarenhet av CRM, ekonomi- och/eller affärssystem
För att trivas i rollen som insamlings- och medlemskoordinator är du en person som uppskattar en variation av administrativa uppgifter kombinerat med ett intresse för engagemangsfrågor och medlemsservice. Du tar dig an arbetsuppgifter på ett noggrant och strukturerat sätt och tar ansvar i ditt genomförande, från start till slutresultat.
Villkor och praktisk information
Tjänsten är en heltidsanställning vilket motsvarar 35h/vecka med placering i Stockholm, Tegelviksvägen 40 på Södermalm. Två dagar i veckan förväntas du arbeta på kontoret, övriga dagar kan du välja att arbeta på distans om du vill. Afrikagrupperna är medlemmar i arbetsgivarorganisationen Fremia, och följer de gällande anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan Fremia och Unionen, ”Tjänstemän inom civilsamhället”. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och generösa semestervillkor. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Tjänsten avser ett vikariat med start 3 februari till och med 30 september 2025.
Ansökan
Skicka ditt CV till amanda.johansson@afrikagrupperna.se senast den 10 januari 2025, i ämnesraden skriver du: INSAMLINGS- OCH ENGAGEMANGSKOORDINATOR. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om du har frågor om tjänsten och arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta Agneta Kuhbier, Ekonomiansvarig. Mejl: agneta.kuhbier@afrikagrupperna.se
Om du har frågor om rekryteringsprocessen, anställningsvillkor eller dylikt är du välkommen att kontakta Amanda Johansson, HR ansvarig. Mejl: Amanda.johansson@afrikagrupperna.se