Ledig tjänst: Insamlingsansvarig

Nu söker Afrikagrupperna en proaktiv och drivande insamlingsansvarig med det spännande uppdraget att ta insamlingsarbetet till en ny nivå!

Motiveras du av att driva utveckling? Kommer du till din rätt när du får möjlighet att samarbeta men också ta eget lead? Har du förmåga att både sätta strategier och utveckla team? Har du erfarenhet av insamlingsarbete och vet vad som krävs för att skapa resultat? Då kanske du är den person vi söker!  


Rollen

Rollen som Insamlingsansvarig är en nyckelfunktion inom organisationen och har ett tydligt fokus och övergripande ansvar att planera, driva, utveckla och utvärdera arbetet inom insamling och kommunikation. Du kommer träda in i organisationen under en spännande tid då Afrikagrupperna genom en lyckad satsning under några år lyckats fördubbla vår insamling. Nu står vi inför det viktiga arbetet att ta fram en ny strategi som leder till att Afrikagruppernas insamling fortsätter att utvecklas, effektiviseras och ger ökad finansiell självständighet. Som Insamlingsansvarig rapporterar du till vår generalsekreterare. Du arbetar på Afrikagruppernas kontor på Södermalm i Stockholm, vissa resor ingår i tjänsten. 


Exempel på arbetsuppgifter

  • Vidareutveckla strategi, mål (kort och lång sikt) och arbetsprocesser för insamlingsarbetet.
  • Initiera, planera, driva, implementera och följa upp utvecklingsprojekt.
  • Följa upp och rapportera utvecklingen av insamlingsverksamheten.
  • Omvärldsbevakning och kunskapsspridning internt. Stor vikt ligger vid att hitta metoder och möjligheter för Afrikagrupperna att utveckla och effektivisera insamlingsarbetet.
  • Ansvar för hantering och rekrytering av privata givare.
  • Ansvar för ansökningar och rapportering till olika finansiärer.
  • Säkerställa och vidareutveckla en väl fungerande kommunikation kopplat till insamlingsarbetet.


Om dig

Som insamlingsansvarig får du en viktig roll inom organisationen och för att driva arbetet framåt ser vi att du brinner för insamling i alla dess former. Du är självgående och ansvarstagande med förmåga att ta initiativ, genomföra, leverera, följa upp och utveckla. Du har god insikt i vilka aktiviteter och prioriteringar som krävs för att skapa resultat samtidigt som du är van att arbeta kostnadseffektivt. Du kan identifiera olika tillvägagångssätt inom insamlingsområdet och vågar testa nya metoder. Du är lyhörd och samtidigt tydlig och kommunikativ vilket gör att du skapar du förtroende.


Din bakgrund

  • Gedigen och relevant erfarenhet av insamlings- och kommunikationsarbete.
  • Erfarenhet av projektledning (initiera, planera, driva och följa upp).
  • Erfarenhet driva utveckling och förändringsarbete i en organisation.
  • Erfarenhet av marknads- och målgruppsanalys samt segmentering och individanpassning av kommunikation för att öka engagemang och respons.
  • Erfarenhet av att arbeta i CRM- och givarsystem (med fördel KomMed)
  • Ledarerfarenhet (direkt – eller arbetsledande personalansvar), erfarenhet av budgetansvar och ledningsgruppsarbete ser vi som starkt meriterande.
  • Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska. 


Intresserad?

I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Camilla Waernelius cw@kimm.se alternativt 08-555 290 00. Vi ser fram mot att få din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se senast 2017-12-27.

Vi har inte möjlighet att emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Recommended Posts